Sfaturi cum să-ți crești vânzările online de BlackFriday


Blackfriday este cu siguranță, pentru majoritatea retailerilor online, un eveniment cu mare potențial pentru creșterea vânzărilor online, datorită faptului că, la nivel mondial, este cea mai competitivă zi din punctul de vedere al vânzărilor, dar și cea mai aglomerată. În România, anul trecut s-au înregistrat tranzacții online în valoare totală de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decât ediția din 2015. Anul acesta specialiștii spun că se așteaptă la o creștere mai mare a cifrelor față de 2016.

Dacă ai un magazin online, iată câteva sfaturi utile care te-ar putea ajuta să crești exponențial vânzările de Black Friday 2017:

  1. 1. Dacă nu poți concura cu prețurile giganților pieței, oferă un serviciu sau un produs suplimentar, bonus. Din păcate, sunt des întâlnite situațiile când micii comercianți nu pot practica cel puțin același preț cu Emag sau alti furnizori de produse de talie mare, astfel că o soluție fericită ar fi să suplimentezi această diferență de preț cu un bonus sau un cadou.
  2. 2. Extinde perioada de reduceri. BlackFriday nu trebuie să dureze neapărat doar o zi, evenimentul poate dura o săptămână de exemplu, pentru a putea epuiza majoritatea stocului propus.
  3. 3. Oferă transport gratuit. Studiile arată că majoritatea cumpărătorilor caută să achiziționeze produsul cu transport gratuit. Așadar, încearcă măcar în această perioadă să suporți contravaloarea transportului, cel puțin pentru o comandă cu o sumă mai mare.
  4. 4. Promovează evenimentul. Anunță clienții și potențialii clienți prin orice mijloace, inclusiv Social Media, de reducerile pe care urmează să le aplici de BackFriday. Fă cât mai atractivă oferta.
  5. 5. Funcționalitate perfectă a site-ului. Fără dar și poate, magazinul online trebuie să fie perfect funcțional în acest zile, să nu aibă căderi sau disfuncționalități chiar în mijlocul evenimentului și, desigur, să fie responsive – accesibil de pe orice dispozitiv mobil sau desktop. Din acest motiv, asigură-te că ai suficiente resurse alocate la serviciul de găzduire, care să facă față traficului crescut din această perioadă.
  6. 6. Instalează un SSL. Pentru creșterea încrederii consumatorilor și pentru siguranța datelor și a tranzacțiilor online, instalează cât mai repede un certificat SSL pe magazinul online.
  7. 7. Instruiește personalul. Niciun angajat în această perioadă nu poate să spună ”nu știu”. Cu siguranță va fi nevoie de ore sau personal suplimentar pentru a face față cu succes comenzilor și pentru a asigura tot suportul necesar clienților. Este extrem de important să ai afișate datele de contact, inclusiv un live chat, unde clienții pot primi răspunsuri rapide și eficiente, care să ducă la finalizarea cu succes a comenzilor.
  8. 8. Oferă garanții. Clientul se simte mai în siguranță atunci când îi oferi garanția returnării produsului sau a banilor în X zile de la data comenzii.
  9. 9. Creează relații de durată. Folosește-te de BlackFriday ca un instrument extrem de eficient de marketing. pe lângă creșterea vânzărilor din această perioadă, poți fideliza clienții oferindu-le, de exemplu, carduri sau coduri promoționale cadou, care să le poată utiliza la o comandă ulterioară. Pe un client mulțumit, acesta îl va stimula să revină să facă cumpărături și a doua oară sau chiar să te recomande.

 

Așadar, asigură-te că realizezi un plan elaborat bine pus la punct cu toate detaliile pentru zilele de Blackfriday, eliminarea tuturor erorilor preliminare prin raportare la anul precedent, pentru a transforma acest eveniment într-un real succes comercial.


Lasa un mesaj