Sfaturi pentru optimizare SEO gratuita

Optimizarea SEO a unui web site sau blog este un proces de lunga durata, ce implica atat optimizarea fiecarei pagini in parte dar si a legaturilor interne din cadrul site-ului.

Pentru a obtine cele mai bune rezultate din procesul de optimizare SEO pentru site-ul vostru, este necesar sa fiti la curent cu noile cerinte, tehnici si strategii care sa va permita sa reactionati rapid la diferite evenimente ce va pot influenta afacerea.

Mai mult, tot ce ati aplicat in ultimii ani aproape ca nu mai este valabil pentru ca tehnicile care functionau in trecut nu mai au aceleasi rezultate in prezent.

Desi Google incepe sa piarda teren in fata Facebook-ului totusi, gigantul motor de cautare ramane inca cel mai important factor pentru orice proprietar de web site. Pentru a fi optimizat in Google, cerintele sunt relativ acceptabile si accesibile tuturor, precum timp scurt de incarcare a paginilor, continut relevant si calitativ si fara alte lucruri nepermise – spam, link-uri ascunse sau platite, deoarece site-ul va fi penalizat de motorul de cautare.

Cateva sfaturi utile pentru ceea ce reprezinta SEO in momentul de fata pentru motorul de cautare, se pot concretiza in cateva idei de implementat si cativa pasi, relativ simpli de urmat si de care trebuie sa tineti cont, expusi intr-o ordine aleatorie.

Social Media – mai nou, motoarele de cautare mizeaza foarte mult pe acest aspect, asta tinand cont de cati followeri aveti, cate share-uri sau like-uri. Ca si in viata reala, lumea tinde sa aiba mai multa incredere intr-o companie ce are mai multe angajati, decat o companie mica cu angajati putini. Asta inseamna ca, cu cat veti avea mai multe like-uri, share-uri sau followeri, cu atat veti avea mai multa credibilitate pentru Google. Pentru asta, adaugati butoane sociale pe site, precum “share”, “tweet”, “Google plus”. Recomandarea este sa nu promovati pe retelele de socializare doar produse, deoarece aceste retele nu sunt dedicate cumparaturilor, ci mai mult socializarii. Aici deci, incercati sa creati legaturi cu potentialii clienti, prin sfaturi si publicari educative.

Continut calitativ – un aspect important pe care motoarele de cautare au inceput sa puna un foarte mare accent este continutul paginilor, care sa reliefeze calitate. Precum chiar Google spune “Content Is King!”, aceste cuvinte exprima influenta puternica a unui site cu mult continut original, oferit gratis pentru vizitatori si menit sa educe. Daca doriti sa promovati un site care prezinta anumite servicii, si intentionati sa ajungeti in primele pozitii SERP (search engine result page), trebuie sa stiti ca cel mai important este sa oferiti publicului continut de calitate, adaugat cat mai frecvent. Asadar, un continut unic, cu o importanta crescuta, va clasa pagina respectiva in primele pozitii, Google considerand ca acea informatie este utila pentru utilizatori. De asemenea, continutul trebuie sa fie relevant pentru tipul tau de afacere si sa aiba un impact pozitiv asupra cititorului, motiv care il impulsioneaza sa dea “share”, “like”.

Cuvintele cheie – generarea unor cuvinte cheie pentru continutul paginii ajuta la optimizarea SEO pentru motoarele de cautare. Este recomandat sa nu agaugati mai mult de un cuvant, maxim doua pentru un articol, cuvant care trebuie sa existe in titlu, meta-descriere, continut si ultimul paragraf. De asemenea, subliniati prin Bold sau Italic doar cuvintele cheie stabilite, nu o intreaga fraza, deoarece sublinierea este considerata de Google ca un cuvant cheie, astfel ca motorul de cautare este informat eronat, ceea ce duce la o optimizare scazuta. Mai nou, Google a implementat noi reguli privind acest aspect, mai exact faptul ca renunta la cuvintele cheie exacte pentru campaniile Adwords.

Tag-urile si meta-descrierea – acestea contin informatii suplimentare despre pagina, ce sunt vizibile doar motoarelor de cautare. Meta-descierea are o importanta aparte, intrucat este folosita de motoarele de cautare ca o scurta descriere a paginii si ar trebui sa aiba aproximativ 150 de caractere, sa contina subiectul pe scurt al paginii si sa fie atractiva pentru utilizatori. Desi are o importanta redusa in stabilirea pozitiei in motoarele de cautare, este importanta din perspectiva faptului ca aceasta poate convinge utilizatorul sa dea click pe link-ul tau si nu pe al unui site concurent.

Link-uri externe – acestea reprezinta modul in care sunt legate paginile unui web site. Pornind de la prima pagina, creati legaturi catre paginile cele mai importante ale site-ului, atat pentru directionarea vizitatorilor spre sectiunile importante ale acestuia cat si pentru directionarea link juice-ului (PageRank) catre acestea. Folositi cuvinte cheie in ancora link-ului si incercati sa pozitionati link-urile in context.

Device-uri mobile – deoarece numarul uilizatorilor care folosesc dispozitive mobile smart sunt in continua crestere, este indicat ca paginile web site-ului sa fie responsive. Numarul utilizatorilor care folosesc smartphone-uri sau tablete este aproape la fel de mare cu cei care folosesc desktop-ul.

Viteza de incarcare – utilizatorii isi doresc sa aiba parte de o experienta cat mai placuta, facila si accesibila pe site-ul vostru, viteza de incarcare a paginilor constituie un element foarte important pentru SEO. Prin urmare, este necesar sa acordati o atentie sporita serviciilor de gazduire cat si sa va informati despre infrastrucura si locatia serverului pe care site-ul este gazduit.

Un ghid util pentru o optimizare eficienta este folosirea Webmaster Tools si Google Analytics pentru monitorizarea evolutiei site-ului. In acelasi timp, in mediul online sunt o multime de unelte cu ajutorul carora puteti analiza optimizarea SEO a unei pagini web. De exemplu, aceasta facilitate este oferita gratuit clientilor MxHost de shared hosting, ce se poate accesa direct din cPanel si se poate administra prin dashboard-ul online. Nu neglijati nici plugin-urile sau extensiile platformei pe care o folositi, si care va pot usura munca de optimizare SEO.

Lasa un mesaj