fbpx

Sondaj ICANN referitor la importanta noilor TLD-uri la nivel mondial


Sondajul ICANN despre consumul domeniilor s-a desfasurat la nivel mondial iar rezultatul arata faptul ca populatia din afara Europei si Americii este mai deschisa si mai receptiva noilor extensii de domenii.

Sondajul s-a desfasurat pe un esantion de 6,144 persoane, peste 18 ani, reprezentanti din Asia, Europa, Africa, America de Nord si Sud. Perioada de desfasurare a sondajului a fost intre 2-19 februarie 2015, avand scopul de a afla atitudinea consumatorilor in fata extensiilor de domenii web. Sondajul va fi reluat peste aproximativ 1 an, pentru a putea face o comparatie notabila si pentru a sesiza daca vor interveni modificari in atitudinea si increderea acestora.

Rezultate

Extensia .COM ramane preferata in randul consumatorilor, in defavoarea noilor TLD-uri. De altfel, aceasta extensie domina toate cele 5 regiuni – Nordul si Sudul Americii, Europa, Africa si Asia. Din cei intervievati, 89% au mentionat importanta acestei extensii, precum si a extensiilor .NET (77%) si .ORG (71%).

Alte extensii, precum .INFO sau .BIZ sunt importante pentru populatie, intre 18-50%, in functie de regiune si tara. Pe langa acestea, extensiile .MOBI, .PRO, .TEL, .ASIA si .COOP sunt considerate, de asemenea importante (de exemplu, in Africa, 40% au declarat ca .MOBI este o extensie credibila).

Pe de alta parte insa, consumatorii, la intrebarea “Ce extensie de domeniu ai achizitiona daca ar fi sa deschizi un website in urmatoarele 6 luni ?” au afirmat, in mare parte ca .COM este cel mai credibil, ceea ce denota ca inca domina aceasta extensie.

Ca diferenta dintre continente in ceea ce priveste interesul pentru noile TLD-uri, doar 29% din Nordul Americii si 33% din Europa au fost interesati de noile TLD-urile lansate. In schimb, un procent intre 48% si 54% de consumatori interesati de noile TLD-uri sunt in Sudul Americii, Africa si Asia.

Contrar asteptarilor, dintre toate TLD-urile considerate de top, peste 50 % s-au aratat interesati de extensia .EMAIL. Chiar daca numele de refera la corespondenta, consumatorii sunt de parere ca si-ar face un website cu aceasta extensie.

Increderea consumatorilor in extensiile de domenii web

Oamenii tind sa aiba incredere in extensiile pe care le cunosc deja. In proportie de peste 90% mentioneaza ca au incredere in extensiile de domenii web care le cunosc deja. Procentul a fost si mai mare, de pana la 94% pentru extensiile de domenii specifice fiecarei tari in parte.

Insa, cand s-a pus problema noilor TLD-uri, procentul nu a mai fost asa de ridicat – doar 49% dintre ei au incredere in noi extensii.

Prin urmare, extensiile de noi TLD-uri cele mai apreciate, in afara de extensiile geografice, s-au dovedit a fi: .EMAIL (63%), .XYZ (35%) si .GURU (42%).


Lasa un mesaj