Statistica Google Romania a site-urilor mobile responsive


Conform Google Romania, aproximativ 63% din site-uri sunt responsive, un procent sub Polonia (73%) si Marea Britanie (81%), insa mai mare decat Grecia (63%) sau Cehia (53%). Studiul arata ca tinerii sub 34 de ani, in procent de peste 74%, detin un smartphone.

Utilizatorii din Romania sunt pe primul loc la utilizarea smarphone-ului intr-o zi, aproximativ o ora si 20 de minute. Comportamental, in jur de 40% petrec timpul de retelele de socializare, 39% pe motoarele de cautare, 31% urmaresc online video-uri, in timp ce doar 30% dintre acestia isi verifica email-urile pe smartphone si 20% cauta un anumit produs ce si-l doresc.

Din punctul de vedere al achizitiilor online de pe un smartphone, statisticile stau putin diferit. Un procent de 42% cauta produsele dorite precum si sfaturi sau recomandari despre acestea, 29% cumpara produsul care il cauta, in timp de 22% doar cauta informatii despre produsul pe care il cumpara apoi offline.

In ultima perioada, comportamentul consumatorilor in mediul online s-a schimbat foarte mult. Astfel, daca un consumator doreste sa faca o achizitie online si site-ul nu este mobile responsive, apeleaza la concurenta care ii ofera aceasta facilitate. Desi inca cele mai multe cumparaturi se fac de pe desktop, in pondere de 79%, achizitia de pe smartphone-uri si tablete ia amploare din ce in ce mai mare, ajungand in prezent la un procent cumulat de 45%.

Mai mult decat atat, Dan Bulucea – CEO Google Romania – specifica ca „nu mai vorbim doar ca site-ul sa fie responsive, ci mai departe, sa fie intuitiv, usor de utilizat, atractiv”. Un alt criteriu de cautare intr-un procent important este indicele de cautare in spatiu, cu 31% – “Ne asteptam ca smartphone-ul sa stie nu doar unde se afla un loc anume ci sa stie unde ne aflam intr-un anumit moment, cum sa ajungem acolo si, totodata, sa aleaga rutele cele mai libere pentru noi”.

Prin urmare, proprietarii de website-uri care nu detin un website responsive, trebuie sa ia in considerare varianta de a-si readapta site-ul conform nevoilor si cerintelor consumatorului pentru o performanta optima online.


Lasa un mesaj