Strategii pentru 2015 de a va pastra clientii actuali


Cu acces la o multitudine de informatii, clientii incep sa fie educati in privinta consumului de produse si sa inteleaga adevarata valoare a unei companii, sa o priveasca dincolo de pretul pe care il plateste pentru produsul achizitionat. De aici porneste si ideea faptului ca o plangere a unui consumator nemultumit poate costa o afacere de milioane sau un review pozitiv sau negativ al unui client poate influenta decisiv evolutia sau involutia unei afaceri.

Deaorece dinamica relatiei companie-client s-a schimbat fata de anii trecuti, in zilele noastre, puterea sta in mana clientului. Prin urmare, parerea clientului asupra companiei de la care consuma produse este foarte relevanta si are o valoare semnificativa. Tot prin educatie, clientii au inceput sa isi dea seama ca nu doar valoarea monetara conteaza, ci, pe langa o factura sau o chitanta emisa in urma unei achizitii, asteapta si un multumesc.

Astfel, miza anului 2015 va fi bazata pe comercializarea produselor de calitate superioara, la pachet cu servicii exceptionale. Numarul de clienti nu mai este suficient pentru a diferentia o companie de concurenta. Din acest motiv, companiile trebuie sa isi evalueze relatia cu clientii si sa o consolideze.

Pentru a-ti mentine clientii si pentru anul urmator, iata cateva dintre strategiile ce trebuie implementate pentru o consolidare a relatiei si pentru fidelizare.

Personalizeaza-ti relatia cu clientii

Companiile trebuie sa inteleaga faptul ca trebuie vazuti clientii ca pe niste fiinte umane, nu ca pe niste obiecte ce va consuma produsul. Din acest motiv, este ideal sa gasiti o modalitate de comunicare la nivel uman. De exemplu, incearca sa educi consumatorul prin informatii utile care i-ar putea folosi, adopta o abordare placuta si amabila atat face-to-face cat si la telefon. Incearca sa intelegi nevoia consumatorului si sa ii oferi exact ceea ce are nevoie, pe langa un gram de afectiune. Si nu uita: gaseste o metoda de a-i multumi ca te-a ales in defavoarea concurentei.

De aici vor rezulta si feedback-urile pozitive care va pot propulsa in viziunea potentialilor clienti si care va vor imbunatati considerabil veniturile.

Pune la dispozitie produse personalizate

Un avantaj enorm il au acele companii care ajung sa isi cunoasca clientii ca pe niste persoane individuale, deoarece isi pot adapta produsul in functie de nevoile lor. Un produs nu va fi niciodata atat de bun incat sa satisfaca nevoile oricarui consumator, din acest motiv este ideal daca puteti oferi servicii personalizate fiecarui client in parte.

De exemplu, trebuie sa ii oferi clientului diferite sortimente din produsul tau, incepand de la aspect, culoare, forma, cantitate sau orice alt elemente distinctive, pentru a si-l alege pe cel care i se potriveste. Daca nu i se potriveste niciul din produsele prezentate, pune-i la dispozitie o metoda prin care sa poata face o solicitare personalizata.

Contribuie la influentarea clientului

Clientilor le place sa fie recompensati pentru loialitate fie prin oferte exclusive fie prin accesul in zona VIP. Cu cat mai multi clienti multumiti, cu atat mai multe review-uri pozitive si mai multe recomandari. De aceea, nu lasa ca un client sa plece de la compania ta, pentru simplu fapt ca a gasit la concurenta preturi mai bune, ci ofera-i si tu acelasi pret: insa, pe langa asta, ofera-i in primul rand calitate si servicii ireprosabile.

Pastreaza atentia constanta a clientilor

Nu lasa consumatorii sa uite de tine si de produsul tau. Informeaza-i constant despre noutatile ce le-ai implementat, despre beneficii despre noi modalitati de intrebuintare. Pe langa asta, gaseste o modalitate strategica de a-i face sa zambeasca. Aplicand acestea, vei reusi, cu certitudine sa iti creezi un brand puternic pe piata.

Asadar, pentru a-ti mentine clientii si pentru anul 2015, invata sa intelegi valoarea intrinseca dintre compania ta si client, astfel incat sa creezi consumatorului o experienta bazata pe profesionalism, incredere, devotament, fidelizare si recompensa pe masura. Dincolo de pret, conteaza cum se simte clientul si ce stare ii emani atunci cand interationeaza cu compania ta. Prin urmare, satisfactia clientului trebuie sa fie prioritatea numarul unu pentru compania ta.

 


Lasa un mesaj