Email marcat ca spam la Yahoo

Va prezentam un mic tutorial de  delistare pentru IP blocat de catre Yahoo! pe motive de spam

Primul pas este verificarea statusul IP-ului de pe care se realizeaza trimiterea de email-uri spre Yahoo!.

Acest status poate fi verificat accesand urmatoarele resurse online:

 

Yahoo! nu a dezvlauit ce practici de blacklist utilizeaza, dar cele mai des intalnite motive de blacklist sunt urmatoarele:

Cont de email compromis ce trimite spam

Aplicatie web ce a fost infectata si exploatata sa trimita spam

Trimiterea de email-uri in mod bulk din mailing lists sau newsletters

Forwarding in mod bulk de email spre Yahoo!

Daca se doreste trimiterea de email-uri in mod bulk, este recomandat sa se consulte urmatoarea resursa oferita de catre Yahoo! in ceea ce priveste bunele practici si standardele acceptate in materie de bulk email:

https://help.yahoo.com/kb/SLN3435.html?redirect=true

Inainte de a se face solicitarea pentru delistare, este foarte important sa identificati motivul pentru care IP-ul a fost adaugat in blacklist. Trebuie rezolvata problema care a cauzat blackist-ul inainte de a se solicita delistarea.

Spre deosebire de listele de blacklist publice, nu se poate verifica in mod direct daca o adresă IP este blacklistata de Yahoo!. De obicei, singurul mod în care se stie că IP-ul este blacklisted și e-mailul este respins de Yahoo! ,este doar atunci când se primeste un mesaj de respingere ca acesta:

421 4.7.0 [TS01] Messages from <1.2.3.4> temporarily deferred due to user complaints
<1.2.3.4> ;see http://postmaster.yahoo.com/421-ts01.html

sau

553 5.7.1 [BL21] Connections will not be accepted from 1.2.3.4,
because the ip is in Spamhaus’s list;
see http://postmaster.yahoo.com/550-bl23.html

 

Partea importantă este codul de eroare specific, cum ar fi „BL21” sau „TS01”. Aceste coduri de eroare împreună cu linkul ce le insoteste vă vor indica eroarea SMTP specifică pe care Yahoo!  o returneaza. Verificați întotdeauna această listă a codurilor de eroare SMTP Yahoo pentru a ști exact de ce sunteți blacklistat. Puteți găsi codurile specifice în mesajul pe care îl primiți atunci când email-ul dvs. nu poate fi transmis.

Din perspectiva DNS, este important sa va asigurati ca:

Daca domeniul are IP dedicat, Revers DNS se rezolva intr-un nume de hostname valid

Exista un A record setat pentru hostname

SPF este valid

DKIM functioneaza in mod corespunzator

 

Yahoo folosește Spamhaus: https://www.spamhaus.org/lookup/. Asigurați-vă că nu sunteți listat acolo. Dacă sunteți, atunci trebuie să solicitați eliminarea de la Spamhaus înainte de a contacta Yahoo !. Puteți afla că, odată ce ați fost eliminat din Spamhuas, e-mailul dvs. către Yahoo! va începe să fie livrat corect.

Chiar dacă nu sunteți un expeditor de bulk email, va trebui să completați Yahoo! Bulk Sender Form.

https://io.help.yahoo.com/contact/index?y=PROD_POST&page=contactform

Deși unele câmpuri din raportul de livrare sunt opționale, cel mai bine este să furnizați cât mai multe informații posibil, in special, la sectiunea „Introduceți informații suplimentare aici:”. Veți dori să detaliați în 2-3 propoziții eforturile dvs. de remediere.

De exemplu, dacă problema a fost un script web compromis, trimiteți-le o notă: “Am identificat o aplicație web nesigură pe serverul nostru care a permis retransmiterea e-mailului neautorizat prin sistemul nostru. Am eliminat acest script.”

Păstrați-l scurt și tehnic. Personalul Yahoo!  examinează 1000 de astfel de solicitări pe zi,  Să fii scurt și la obiect este cea mai rapida cala să fii eliminat de pe blacklist-ul Yahoo!.

Was this article helpful?

Related Articles