Top 7 trenduri SEO in 2017 pentru magazinele online


SEO se află într-o schimbare continuă, deoarece Google impune noi reguli. În 2016 au fost multe schimbări, însă printre cele mai importante se regăsesc update-urile Mobilegeddon din 12 mai și update-ul Penguin din 23 septembrie. Utilizatorilor li se recomandă să respecte noi cerințe privind calitatea site-urilor, altfel vor pierde poziții importante.

Agentia SEO Target Web a realizat un clasament al celor mai importante 7 trenduri SEO în 2017 pentru magazinele online care doresc să obțină poziții mai bune în motoarele de căutare. Comerțul online a devenit o piesă extrem de importantă din online, iar proprietarii de magazine online trebuie să aibă în vedere faptul că utilizatorii devin din ce în ce mai exigenți cu site-urile web prin care navighează.

Dacă activezi în ecommerce, anul 2017 se anunță a fi o reală provocare, deoarece merită să îți îndrepți atenția spre performanță și calitate. În acest sens, cei de la Target Web au pregătit o listă cu cele mai importante 7 trenduri SEO, cărora merită sa le acorzi o atenție deosebită în 2017 și care te pot ajuta să-ți crești afacerea în mod natural.

1. Optimizarea pentru dispozitive mobile.

Acest trend nu ar trebui să mai fie un secret în condițiile în care Google a anunțat, în repetate rânduri, că este unul dintre factorii care contribuie în mod direct la poziționare în cadrul motorului de căutare. De ce este atât de importantă optimizarea pentru dispozitivele mobile? Lăsând la o parte aspectele care țin strict de SEO, dispozitivele mobile au câștigat din ce în ce mai mult teren iar traficul provenit de pe dispozitivele mobile a depășit traficul de pe desktop. În plus, un magazin online optimizat pentru dispozitive mobile te va ajuta să obții o poziție mai bună în cadrul rezultatelor afișate pe mobile.

2. Crearea de conținut de calitate.

Conținutul va ramâne în continuare o componentă importantă pentru motoarele de căutare. Ba mai mult decât atât, acesta pare să devină un factor din ce in ce mai important în ceea ce privește poziționarea, iar prin conținut se face referire la textul, imaginile sau materialele multimedia care apar la un produs dar și descrierea unei categorii. Este crucial să îi oferi utilizatorului motive pentru a rămâne în site, pentru a-i descrie cât mai bine produsul sau pentru a-i oferi un ghid de cumpărături pentru fiecare categorie în parte, practic îl ajuți să înțeleagă mai bine ceea ce îi oferi. Avantajul este că descrierile de calitate îi va face pe utilizatori să îl aprecieze și să îl distribuie mai departe prin intermediul rețelelor sociale.

 3. Voice Search.

Având în vedere că dispozitivele mobile reprezintă astăzi modalitatea preferată de realizare a căutarilor, funcția de voice search, la rândul ei, a devenit o componentă foarte importantă pentru utilizatori dar și pentru SEO. Majoritatea utilizatorilor găsesc astăzi voice search-ul mult mai confortabil decât căutarea clasică prin typing.

4. Viteza de încărcare a paginii.

Răbdarea poate că este considerată o virtute, însă aceasta se aplică destul de rar în mediul online, unde orice utilizator vrea ca totul să se desfășoare cu rapiditate. Un studiu publicat de Google în urmă cu 4 luni arată faptul că peste 50% dintre utilizatori abandonează o pagină în momentul în care aceasta necesită mai mult de 3 secunde să se încarce. Viteza de încărcare este un factor la fel de important și pentru desktop-uri, nu doar pentru dispozitivele mobile.

5. Nu neglijati clipurile video.

Videoclipurile reprezintă la ora actuală una dintre soluțiile cele mai eficiente de a-ți menține publicul țintă implicat și interesat de produsele pe care le comercializezi. Videoclipurile îi ajută pe utilizatori să înțeleagă mult mai bine și, evident, într-un timp mult mai scurt, care sunt avantajele sau beneficiile achiziționării unui produs sau serviciu. În plus, analizele Target Web relevă faptul că materialele video dintr-o pagină de produs ajută la îmbunătățirea semnificativă a ratei de conversie.

6. Social Content.

Social Media a devenit o componentă mai mult decât importantă în procesul de SEO, fapt pentru care este indicat să utilizăm rețelele sociale la capacitate maximă, daca vrem să avem rezultate. Numărul de share-uri sau like-uri spune foarte multe lucruri despre calitatea produselor unui magazin online, deoarece există o relație directă între sentimentul pe care îl au utilizatorii față de brandul tău și sentimentul pe care îl interpretează Google analizând această metrică. În condițiile date, este cât se poate de logic faptul că Google te poate poziționa mai sus dacă activitatea ta în social media este mai intensă. În cazul în care nu dispui de un cont în Social Media, acum este momentul perfect să creezi unul și să interacționezi prin intermediul acestuia cu utilizatorii. În plus, merită să îi încurajezi să distribuie pagini cu produsele tale. Target Web recomandă includerea butoanelor de social sharing chiar în pagina de thank you, prin care utilizatorii care au fost mulțumiți de ce au cumpărat să fie incurajați să distribuie produsele achiziționate în rețelele lor sociale.

7. Securitatea online, mai importantă ca niciodată!

Utilizatorii iubesc siguranța atunci când navighează pe internet, motiv pentru care Google a luat decizia de a oferi o poziție mai bună site-urilor care își implementează un certificat SSL. Oamenii se simt mult mai în siguranță atunci când observă HTTPS, când accesează un magazin online, iar Google intenționează să recompenseze cu poziții mai bune faptul că administratorilor din zona ecommerce le pasă de securitatea site-urilor lor și a utilizatorilor care le vizitează site-ul. Așadar, acum este momentul oportun să optezi pentru un certificat SSL, mai ales în situația în care vorbim despre magazine online, unde sunt transmise date personale atunci cand se realizează o comanda. MxHost ofera certificate SSL cu până la 70% reducere.

Statistica Google privind evoluția HTTPS în ultimele luni 

În concluzie, anul 2017 se anunță a fi unul al schimbărilor în materie de SEO, chiar dacă există anumite trenduri mai vechi dar care par să se păstreze și în acest an. 2017 va fi, cu siguranță, un an în care lucrurile se vor îndrepta și mai mult înspre utilizatori și înspre crearea unor modalități cât mai eficiente de interacțiune cu aceștia. Specialistii SEO de la Target Web sunt de părere că 2017 este, în primul rand, despre optimizarea pentru dispozitive mobile, despre viteza de încărcare a paginilor dar și despre siguranță; însă, pentru rezultate cât mai bune, va merita focusarea în egală masură pe fiecare dintre trendurile prezentate mai sus.

 


Lasa un mesaj