Trenduri SEO ce vor avea impact asupra prezentei online 2016


Spre ce trebuie sa se focuseze marketerii si proprietarii de website-uri in 2016, pentru a tine pasul cu noile tendinte? In 2015 au avut loc multe schimbari in mediul online, printre care cea mai importanta modificare a fost modificarea algoritmului Google in favoarea website-urilor responsive.

Pe langa aceasta modificare semnificativa, se pastreaza trendul pentru continut original si asocierea acestuia cu retelele de socializare. Aceasta evolutie este una pozitiva, intrucat stimuleaza angajamentul proprietarilor de afaceri online si a companiilor, ajutandu-i sa atraga spre website-urile lor publicul tinta dorit.

Fara dar si poate, continutul are un rol important in comunicarea eficienta cu clientii si potentialii clienti, insa cel mai mare rol este pentru SEO, astfel incat continutul calitativ sa atraga publicul tinta dorit de pe motoarele de cautare.

Iata cateva trenduri SEO ce se preconizeaza ca vor avea un mare impact asupra vanzarilor online in acest an:

Optimizarea aplicatiilor mobile – Daca in 2015 trendul a fost de mobile responsive, 2016 se asteapta a fi anul aplicatiilor mobile, un factor important pentru cresterea notorietatii brandurilor. Aceste aplicatii par a incepe sa devina esentiale pentru utilizatorii de device-uri mobile.

Desi, aparent, am spune ca aplicatiile nu sunt foarte utilizate, conform studiilor, un procent de 52% din timpul petrecut pe digital media este consumat de aplicatiile mobile. De asemenea, un procent de 42% din vanzarile online de pe mobil, la nivel mondial, sunt generate prin intermediul aplicatiilor.

Astfel, daca ai deja o aplicatie pentru website-ul tau, aceasta trebuie sa fie bine optimizata. Optimizarea desigur, consta in promovarea eficienta a brandului si a mesajului pe care acesta in transmite pentru a incuraja consumatorii sa o instaleze sau sa faca o achizitie.

Concret, atunci cand un utilizator cauta o aplicatie in magazinul de aplicatii, acesta vede doar iconul si informatii minimale. Astfel, toate imaginile iconului trebuie sa fie demonstrative, eficiente, atractive si sa aiba un mesaj vizual clar, de incurajare.

Continutul bine organizat si structurat – algoritmul inteligent Google memoreaza ceea ce cauta consumatorii si la o cautare, acesta le ofera exact continutul structurat de care au nevoie, pentru a maximiza experienta in navigare si a le recomanda cel mai bun continut. Din punct de vedere tehnic, proprietarii de website-uri trebuie sa isi structureze foarte bine informatiile despre website-ul lor, continutul si structura paginilor, a articolelor, astfel incat sa aiba un impact pozitiv cat mai mare si o acuratete a informatiilor.

Aspectul site-ului are un rol semnificativ – in 2016 angajamentul va prelua centrul atentiei. Intr-un mediu competitiv bazat majoritar pe continut, brandurile online trebuie sa se focuzeze pe angajamentul asupra pastrarii interesului consumatorului, astfel incat sa il convinga sa revina si pentru a doua oara pe site.

Practic, atunci cand un utilizator cauta o informatie pe Google, isi doreste ca dintr-un singur click sa obtina informatia dorita. Totusi, statisticile demonstreaza faptul ca 50% din potentialele vanzari sunt abandonate din cauza faptului ca utilizatorul nu gaseste ceea ce cauta.

Astfel, asigurandu-te ca website-ul tau este optimizat pentru a genera conversii si trafic de calitate, automat inseamna si faptul ca utilizatorul are o experienta placuta in navigare.

Acest lucru se poate verifica – analizeaza cum reactioneaza vizitatorii la accesarea website-ului; daca sunt anumite pagini care nu prea sunt accesate, si de ce; daca sunt pagini care sunt cel mai des accesate, comparativ cu restul si fa o analiza intre acestea pentru a observa diferentele.

Pentru masurarea impactului, trebuie sa privesti structura website-ului, daca subcategoriile sunt simplu de accesat si navigat, daca ai butoane suficient de vizibile de call-to-action, daca sunt prezente toate informatiile de contact. Daca nu ai minime cunostinte despre modul in care poate fi verificat website-ul este recomandat sa apelezi la un specialist care sa faca o analiza detaliata.

Importanta link-urilor – link-urile externe vor avea un impact pozitiv pentru clasarea in motoarele de cautare. Desigur, acestea trebuie sa fie pe website-uri cu o buna reputatie, de nisa. Construirea unei imagini online ireprosabile, astfel incat utilizatorii sa-ti preia link-urile, se obtine prin promovarea continutului de calitate, a unui website simplu, intuitiv si usor de navigat, promovarea pe retelele de socializare.

Nu mai conteaza atat de mult ranking-ul comparativ cu continutul si prezenta online – masurarea ranking-ului paginilor unui website nu mai este un factor atat de important precum prezenta online a brandurilor pe retelele de socializare si promovarea continutului original. Inclusiv Facebook lucreaza sa obtina o experienta cat mai buna a utilizatorului atunci cand cauta o informatie, astfel incat trebuie optimizat continutul si pe reteaua de socializare.

Optimizarea continutului pe reteaua de socializare consta atat in calitatea postarilor cat si in actualizarea profilului, astfel incat sa aiba o descriere cat mai intuitiva si atractiva la sectiunea “About us”.

Practic, trebuie sa nu mai gandim ca website-ul si entitatea de pe retelele de socializare sunt doua lucruri diferite, ci trebuie sa le tratam cu aceeasi importanta, ca doi factori la fel de importanti pentru afirmarea prezentei online.

In concluzie, 2015 a fost un an cu multe schimbari din punct de vedere SEO si a modalitatilor de afirmare a prezentei online insa 2016 se prezonizeaza a fi un an cu noi tendinte, menite sa imbunatateasca experienta utilizatorului, indiferent de device-ul folosit.


Lasa un mesaj