fbpx

Website-ul meu e gata – acum ce ar trebui să fac?


Am ajuns și la ultimul blog al seriei noastre – ”Cum să-ți creezi website-ul în 30 de minute!”.  Nu doar că am ajuns la final, dar vă anunțăm că toată această serie de blog-uri va fi inclusă într-un e-book, numit ”Cum creezi un site web în WordPress în 30 de minute!”.  

În ultimul articol, vom vorbi mai puțin despre cum creezi un website, deoarece deja știi asta dacă ai citit restul articolelor din această serie.  Articolul acesta are rolul de a-ți arăta modalități prin care poți să transformi website-ul într-un instrument care aduce venituri afacerii tale sau poziționare mai puternică în piață. 

Cum? Prin promovare. Asta ar trebui să facă orice persoană care deține un website și dorește ca acesta să ajungă la cât mai mulți oameni. Cât mai mulți și cât mai potriviți – deoarece publicul țintă e una din cheile marketing-ului de azi. Totuși, care sunt toți pașii pe care trebuie să-I faci, după ce website-ul tău e, într-un final, gata? 

Asigură-te că ai păstrat direcția brand-ului tău 

Atunci când creezi un website, ai probabil în minte și o direcție de brand pe care vrei să o urmărești – un logo, o poziționare în mintea consumatorului, o paletă de culori specifică, un motto. Direcția de brand trebuie să fie atent urmărită și de website-ul tău.  

Imaginează-ți website-ul tău ca pe o operă de artă – ce-l ajută pe acesta să iasă în evidență? Care sunt particularitățile pe care vrei să le scoți în față, în comparație cu competiția ta? În primul rând, prezența brand-ului va fi cel mai important diferențiator. Niciun brand nu e ca al tău, așa-i? 

Așa-i, însă trebuie să și ai un brand. Dacă nu ți-ai dezvoltat unul încă, vizitează pagina aceasta și contactează specialiștii de marketing Zea pentru a îți oferi expertiza lor în domeniu! 

Dezvoltă-ți o strategie de marketing 

Să zicem că brand-ul era deja creat sau te-ai sfătuit împreună cu specialiști în asta pentru a crea propriul brand. În ziua de azi, brand-ul este, după cum am spus, foarte important, însă fără o strategie de marketing bine pusă la punct, un brand nu poate să te ajute prea mult. 

Revenind la metafora cu opera de artă – branding-ul te-a ajutat să scoți în evidență niște trăsături clare ale website-ului tău. Fără o strategie de marketing însă opera ta de artă nu va ajunge în fața nimănui. Să ai doar branding pentru afacerea ta e ca și cum ai realiza o operă de artă extrem de plăcută ochiului și ai pune-o într-un pod, unde să nu o vadă nimeni.  

Orice strategie de marketing trebuie gândită spre binele afacerii tale. Cum să-ți promovezi afacerea (și site-ul web) în cel mai profitabil mod posibil? Către cine o să faci această promovare? Cum vor arăta mesajele tale – o să ai o tonalitate prietenoasă sau dorești să fii mai formal în exprimare? Care sunt obiectivele de marketing principale? 

Noi te sfătuim ca și strategia de marketing să o dezvolți alături de o echipă de profesioniști, deoarece aceștia știu exact care sunt metodele prin care tu poți să ajungi la obiectivel pe care ți le stabilești.  

Conectează-ți toate plugin-urile necesare (Analytics, Pixel, etc.) 

După ce partea de design și implementare a website-ului e gata, mai ai de făcut totuși câteva setări cruciale, dacă vrei ca marketing-ul tău să dea roade. Probabil ai auzit de conceptul de tracking – urmărirea utilizatorilor care-ți vizitează site-ul web, din diferite motive.  

Acest tracking este necesar, pentru a putea urmări care sunt eforturile tale de marketing ce aduc cei mai mulți utilizatori pe site-ul tău web. Pentru asta, îți sugerăm să îți conectezi website-ul la Google Analytics, cel mai puternic instrument de tracking din acest moment! 

De asemenea, Facebook Pixel este un alt instrument necesar care trebuie să apară pe site-ul tău web, dacă vrei să faci campanii plătite. Pixel-ul permite să țintești oameni care au făcut deja anumite acțiuni pe website-ul tău cu reclame plătite, pentru a spori șansa de a realiza o conversie sau de a obține un nou client!  

Bineînțeles, acestea nu sunt singurele plugin-uri folositoare pentru website-ul tău, însă trebuie să fii atent la numărul de aplicații pe care le instalezi – prea multe și s-ar putea să ai un website greoi, care nu răspunde unor cerințe de bază ale clienților tăi. 

Realizează campanii pay-per-click 

Partea de set-up este, teoretic, gata! Brand-ul tău e construit, strategia e făcută, ai conectat plugin-urile necesare. Acum vine partea grea – execuția. Dacă primele 3 puncte sunt, în general, realizate o singură dată (strategia de marketing trebuie constant revizuită, însă nu e muncă zilnică), tacticile de marketing pot să-ți ia destul de mult timp zilnic. 

Primul pas, în general, este să ajungi în fața a cât mai mulți utilizatori. Pentru asta, campaniile pay-per-click sunt cele mai ofertante tactici de marketing de pe piață. Cu ajutorul platformelor mari de advertising (Facebook, Google, Tik-Tok) poți ajunge la un număr foarte mari de utilizatori noi. Apoi, dacă ai instalat plugin-urile necesare, poți să-i targetezi din nou, cu alte reclame mai specifice, poate cu anumite oferte, pentru a-i convinge să devină clienții tăi! 

Educă-ți utilizatorii cu ajutorul content marketing-ului 

Totuși, reclamele plătite nu sunt îndeajuns. În ziua de azi, când marketingul a evoluat atât de mult, oamenii au dezvoltat o anumită rezistență la aceste reclame. Experții îi spun acestui fenomen ”Banner Blindness”.  

Totuși, ce poți face ca să fii sigur că reclamele tale plătite au succes? Le acompaniezi cu o strategie de content marketing pusă la punct cum trebuie. Prin content marketing, scopul tău este să îți crești autoritatea în domeniu și să educi oamenii. Conținutul video este regele acum, însă blog-urile încă funcționează foarte bine.  

Înainte de a începe, gândește-te – ce poți aduce nou în acest domeniu? Ce știi tu, și clienții tăi ar trebui să știe? Oferă-le această informație clienților tăi și vezi cum perspectiva lor se va schimba – nu o să mai fii un simplu business, o să fii un ajutor de nădejde.  

Fii prezent pe social media 

Prezența pe social media este, în 2021, necesară pentru orice site web. Traficul pe care social media ți-l poate aduce pe website este unul important. Totuși, trebuie să fii atent la canalele de social media pe care le alegi pentru afacerea ta. Algoritmul Facebook e din ce în ce mai ciudat, iar o mare parte din afaceri care au peste 10.000 de like-uri nu obțin la postări decât 10-15 like-uri, diferența fiind covârșitoare. 

În momentul scrierii articolelor, Instagram și Tik-Tok sunt două platforme importante, pe care business-urile care sunt capabile să creeze conținut video pot să fie prezente, pentru a atrage noi clienți. Urmărește trend-urile și vezi care din acestea s-ar plia pe afacerea ta, deoarece aceste platforme de social media se bazează, în mare parte, pe trend-uri.  

Dacă simți însă că poți să aduci ceva nou în discuție, fă-o! Testele de acest tip poți să-ți aducă informații importante despre utilizatorii tăi – spre exemplu, ce tip de conținut vor să urmărească! 

Optimizezi website-ul pentru motoare de căutare 

Un alt mod prin care poți aduce oameni pe website-ul tău este optimizarea acestuia pentru motoare de căutare. Deși poate dura ceva timp până Google preia blog-urile tale și te recomandă în primele rezultate, odată ce ajungi acolo, o să ai un flux constant de noi utilizatori. 

Pentru a ajunge cât mai sus în căutările care chiar contează, ai nevoie de conținut calitativ, nou, și de un site web creat corect. De a doua parte ne-am ocupat noi prin sfaturile pe care ți le-am oferit și tu prin execuția efectivă, însă de conținut, ai avea nevoie de niște profesioniști. Aceștia știu să scrie atât pentru motoare de căutare cât și pentru utilizatori – deoarece plasarea cuvintelor cheie e crucială. Pentru specialiști în domeniu, dă click aici. 

Introduci conceptul de e-mail marketing în eforturile tale de marketing 

Ultima parte a acestui blog are de a face cu conceptul de e-mail marketing, deoarece e una din tacticile mai puțin folosite, însă în niciun caz nu ar trebui uitată. Companiile care se folosesc cum trebuie de e-mail marketing pot însă să aducă rezultate extrem de bune! Pentru a face campanii de e-mail marketing îți trebuie, în primul rând, un website – ce bine că l-ai creat deja!  

Apoi, trebuie să-ți creezi o bază de date cu clienți care doresc să primească, de la tine, e-mail-uri cu oferte. Poți face acest lucru prin oferirea unui e-book sau a unor resurse educative, în schimbul adresei lor de e-mail. De asemenea, niciodată nu strică un cod de reducere – sigur vei convinge mai mulți oameni așa!  

În final, asigură-te că newsletter-ul trimis de tine nu este agasant sau plictisitor, ci e scris la obiect. De asemenea, ofertele trimise prin intermediul newsletter-ului tău trebuie să fie cât mai atractive pentru potențialii tăi clienți!  

Am ajuns, împreună, la finalul acestei călătorii. Felicitări! Sperăm ca sfaturile din ultimul nostru articol să te ajute! Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de marketing, apelează la experții ZEA! 


Lasa un mesaj