Cum se comporta consumatorii romani in mediul online fata de offline


Comportamentul consumatorilor difera de mediul online fara de mediul offline si magazinele clasice. Diferenta se face in momentul achizitiei intrucat, in mediul offline au posibilitatea de a vedea si a testa produsul, in timp ce in mediul online este nevoie de o gandire rationala pentru ordonarea si analizarea ofertelor.

Magazinele offline au, de obicei, costuri mai ridicate pentru produse, intrucat implica chiria spatiului si salariile personalului, curatenie, utilitati. In schimb, magazinele online au costuri mai reduse de intretinere si pot crea statistici despre comportamentul si preferintele vizitatorilor si isi pot face stocul in functie de aceste criterii.

Care sunt cele mai cautate produse pe piata online romaneasca

In prezent, pe piata online romaneasca, cele mai cautate produse sunt electronicele si electrocasnicele, accesorii It, incaltamintele, articolele vestimentare si cartile. In schimb, produsele de curatenie, produsele pentru casa in general, alimentele si accesoriile auto sunt cumparate cel mai mult din magazinele clasice.

In ceea ce priveste diferenta dintre femei si barbati, in mediul online, femeile sunt cele care cauta reducerile cele mai avantajoase si tot ele sunt cele care compara mai bine un produs fata de celalalt. Barbatii, in schimb, sunt dispusi sa aloce o suma mai mare decat bugetul alocat initial, daca li se pare calitativ produsul ce urmeaza sa il achizitioneze.

Criterii dupa care fac achizitii consumatorii online

Prin urmare, un magazin online bine construit si eficient pentru consumatori va aduce incasari mai mari. Cea mai mare pondere de decizie se bazeaza pe increderea acordata website-ului care vinde produsul, modul in care utilizatorul navigheaza pe site pana ajunge la produsul dorit, pretul si informatiile oferite despre produs.

Conform studiilor, 63% din consumatori isi doresc sa obtina informatii cat mai detaliate despre produsul ce doresc sa il achizitioneze si 43% dintre ei vor usurinta in navigarea paginilor.

Un alt criteriu important pentru magazinele online este adaptarea website-ului pentru dispozitivele mobile. Anul acesta numarul consumatorilor care folosesc smartphone-urile s-a dublat, ajungand la un procent de 60% si este in continua crestere. Prin urmare, site-urile care nu se adapteaza noilor tehnologii, pierd un mare potential de trafic.

Un fenomen intalnit in randul consumatorilor romani este faptul ca, in jur de 31% se documenteaza pe internet despre produsul ce vor sa-l achizitioneze dintr-un magazin offline, insa vice-versa procentul este scazut – cumparatorii nu cauta produsul intr-un magazin, pentru a-l vizualiza, inainte de a-l comanda online.

De asemenea, utilizatorii sunt atenti la modul in care site-ul le asigura increderea si felul in care le securizeaza tranzactiile. Acestia se orienteaza daca magazinul online are sau nu instalat un certificat SSL care le cripteaza informatiile cu caracter personal.

De remarcat este faptul ca magazinele online cu cele offline nu se afla intr-o competitie ci dimpotriva, imprumuta idei unii de la altii. Adesea, magazinele fizice au si un magazin online care livreaza produsele dorite spre consumatori. Acest lucru este benefic, intrucat orice consumator, in orice parte a tarii, poate avea acces la cumparaturi.

In concluzie, daca ai deja un magazin offline si produsele pot fi livrate, o idee buna de cresterea a vanzarilor ar fi crearea unui magazin online responsive, care poate fi accesat atat de pe dispozitivele mobile cat si de pe desktop. Daca ai deja un magazin online dar nu indeplineste toate criteriile zilelor noastre, cel mai probabil un re-design iti va creste veniturile.

MxHost ofera atat solutii de gazduire pentru magazinele online, certificate SSL pentru cresterea increderii consumatorilor, cat si servicii de webdesign si re-design profesional, adaptat tendintelor pietei actuale si nevoii consumatorilor.

 


Lasa un mesaj