Sfaturi utile pentru descrierea produselor din magazinele online


Ai comandat vreodată un produs de la un magazin online însă descrierea acestuia nu reliefa realitatea? Este, cu certitudine, o experiență frustrantă atât pentru consumator cât și pentru retailer, întrucât, în majoritatea cazurilor, produsul va fi returnat.

Pentru a evita astfel de situații și costuri uriașe, operatorii și proprietarii de magazine online trebuie să aibă foarte mare grijă atunci când descriu un produs, atât prin limbaj cât și prin imagini.

Pe masură ce industria e-commerce continuă să crească, la fel crește și concurența care oferă produse similare. Cum vei face consumatorul să cumpere de la tine și nu de la concurență? În plus față de structură foarte bună a magazinului online și de o impresie vizuală atrăgătoare, descrierile produselor sunt foarte importante.

Clienții trebuie să primească o imagine și o descriere clară a produsului pe care îl vizualizează, asigurându-te că totul va corespunde așteptărilor lor. O imagine sau o descriere bună va avea un impact mai puternic în viziunea consumatorului cu privire la achiziția respectivului produs.

Formă – acordă atenție sporită la corectitudinea cuvintelor din punct de vedere gramatical și ortografic. Erorile formale au un efect negativ asupra calității produsului perceput.

Limbaj – alege un limbaj potrivit în funcție de publicul țintă și în funcție de produsul comercializat, pentru a crea o atmosferă individuală, nu colectivă. De exemplu, un magazin de scule are un limbaj și o tonalitate mai funcțională, în timp ce un magazin online cu jucării pentru copii va adopta un limbaj mai jucăuș.

Descrierea produsului – trebuie să fie clară, concisă și obiectivă: un titlu, un scurt text descriptiv și o listă clară cu câteva caracteristici importante ale produsului.

Titlu – trebuie să reprezinte exact produsul, din care să rezulte cea mai importantă caracteristică a sa.

Scurta descriere – trebuie să fie un text scurt, descriptiv cu utilitatea acestuia și de ce are nevoie consumatorul de acest produs. În funcție de produs, se pot reliefa avatanjele și domeniil de aplicare sau pur și simplu descrierea informativă.

Lungimea – în funcție de produs, lungimea descrierii ar putea fi auto-explicativă sau foarte complexă. În general, se aplică urmatoarea ipoteză: un potențial client trebuie să fie atras de produs, să acceseze pagina acestuia pentru a-i citi descrierea. Acesta trebuie să fie capabil să asimileze repede informația dar să nu aibă de citit prea mult, întrucât nu are răbdare.

Un text descriptiv bun cu toate caracteristicile are, în medie 200-300 de cuvinte. Depășirea acestui nivel, de obicei, plictisește utilizatorul și abandonează pagina. Lungimea textului contează și în funcție de costul produsului – cu cât produsul este mai scump, cu atât are nevoie de o descriere mai bună cu toate caracteristicile aferente. De exemplu, se pot prezenta caracteristici generale pe pagina principală și un document atașat .pdf cu toate detaliile complexe.

Caracteristici – în prim plan trebuie să te asiguri că oferi în descrierea produsului informații general valabile, precum dimensiune, culoare, material, greutate, preț și detalii de livrare.

Accesorii – dacă produsul poate fi asociat cu alte accesorii, pe pagina respectivă ar fi bine să ai o secțiune de recomandări accesorii la acel produs, cu link spre acestea.

Comentarii – integrează în pagina produsului opinia altor clienți care au cumpărat deja acest produs. Creează credibilitate în ochii consumatorului și declanșează un stimulent de achiziție.

Optimizare SEO – nu uita, descrierea produsului nu este doar pentru clienți, este importantă și pentru motoarele de căutare. Creează o descriere individuală cu cuvinte cheie inteligente. Si, cel mai important, nu folosi aceeași descriere pentru produse diferite, cu atât mai puțin copiat de la alte site-uri. Fiecare text trebuie să fie unic și original.

Imagini – fotografiile produsului trebuie să fie originale, reale, produsul să existe în respectiva imagine. De obicei, un impact pozitiv în au acele imagini când produsul este chiar utilizat în mediul lui. Adesea, se pot introduce și scurte video-uri care arată modul de utilizare.

Verificare – înainte de a publica descrierea unui produs din magazinul online, asigură-te că ai reliefat toate caracteristicile necesare. De obicei, acest lucru se verifică împreună cu colegi sau cunoștințe care folosesc acest produs, astfel încât îi cunosc beneficiile și utilitatea.

Scop – în mod ideal, scopul magazinului online este finaliza achiziția clientul și de a părăsi fericit magazinul pentru că și-a achiziționat produsul dorit. Un sentiment bun și un produs nou de care să fie mulțumit nu va avea decât efecte beneficie, întrucât te va recomanda și se va reîntoarce cu plăcere pentru o nouă achiziție.

 

 

 

 


Lasa un mesaj